Personalisering af e-handel i Norden


Leverer du det niveau af relevans, som kunderne tørster efter?

E-handelsverdenen bliver mere og mere kommunikativ mæt og ikke mindst præget af hård konkurrence. Men når tusindvis af brands skriger efter opmærksomhed, hvordan kan du så hviske kunderne det i ørerne, som de virkelig ønsker at høre? For de fleste moderne marketingfolk ligger svaret i at skabe en personaliseret oplevelse, der er målrettet mod den enkeltes behov.

Men hvor stor er efterspørgslen på personlig relevans i Norden? Hvilke trends præger e-handlen? Og hvordan kan du lægge en plan, der bringer dig forrest i feltet? Dette whitepaper ser nærmere på svarene – gennem øjnene på 4.000 + svenskere, danskere, finner og nordmænd af kød og blod. Nyd det!

Whitepaper om personalisering af e-handel indeholder...

  • 11 forbrugertrends som vinder frem: fra leveringshastighed til personlig præcision
  • Hvordan identificerede trends påvirker B2B og B2C e-handel
  • Hvordan du skal tilpasse dig for at imødekomme kundernes forventninger 
  • En undersøgelse af det oplevede personaliseringsniveau i Norden
  • Viljen til at afgive data for at modtage relevans
  • Et reality-check: Graden af tillid til databehandling
  • Hvorfor data er alfa og omega i relevansligningen
  • Fire tips til, hvordan du udnytter data og bruger dem til personaliseret marketing online

    Bemærk, denne håndbog er på engelsk

 

E-handel udvikler sig med rekordfart...

... drevet af udviklingen inden for internetteknologier, logistiknetværk og vigtigst af alt: kundernes behov.

E-handelsforretningers nuværende og fremtidige succes hviler på targeting (og retargeting) rettet mod behov. Relevans er den nye valuta, og det er afgørende, at du bliver personlig, hvis du ønsker at opbygge relationer, der holder.

Men selv om personalisering øger følelsen af relevans, øger return on investment og giver indsigt til bedre beslutninger – kan begrebet ”dataindsamling” virke skræmmende for kunderne. Derfor har vi udarbejdet dette whitepaper, der giver dig indsigt i, hvad du skal være opmærksom på for at få succes med dit personaliseringsprojekt.

 

Den nye æra for e-handel

Kapitel #1: Uanset om du er aktiv inden for B2B, B2C, G2C, B2G – eller hvad din virksomhed nu engang omfatter – så er din marketing rettet mod mennesker. For at forstå de nye forhold for handel er vi nødt til at tage fat på de adfærdsmæssige forskydninger, der former fremtidens handel – og hvordan man kan leve op til de forventninger, forskydningerne skaber.

I det første kapitel i dette whitepaper præsenterer vi elleve forbrugertrends, hvorefter vi giver tre tips til, hvordan vi kan opfylde de krav, de indebærer.

 

 

 

Hvordan har vi det med personalisering?

Kapitel #2: Millioner af kunder, millioner af butikker, og millioner af visninger: internetæraens endeløse informationsflow giver både muligheder og udfordringer for digitale marketingfolk. Løsningen ligger i at skabe en oplevelse, der trykker på de rette knapper for hver person. Men deler borgerne i Norden drømmen? 

I det andet kapitel gennemgås begrebet personalisering ud fra et kundeperspektiv – gennem 4.000 nordiske borgeres øjne.

 

4 tips til at udnytte personalisering

Kapitel #3: Personalisering er nøglen til at fremtidssikre din e-handelsforretning. Men ligesom den store og gamle bydel i Rom bliver personalisering ikke bygget på en dag. Personalisering kræver det rette mindset, etablerede strategier og teknologi til at forbinde data-punkter. Og vigtigst af alt: Personalisering kræver tålmodighed og tillid.
 

Det tredje og sidste kapitel dykker ned i fire centrale tips til at optimere personalisering af e-handel: fra tillid til teknologi.