Nu bliver Sunfleet mere personlig via marketing automation

Sunfleet er førende på markedet for ”on-demand access” til biler for såvel virksomheder som privatpersoner. Virksomhedens kunder har på nuværende tidspunkt adgang til 1500 biler 50 forskellige steder i Sverige. Sunfleets markedsføringschef, Sandra Ryberg fortæller, at markedsføringsafdelingen arbejder med mange typer digital kommunikation for at sprede kendskabet til varemærket og give medlemmerne relevant information.

Udfordringen

”Den største udfordring for os er at følge med,” siger Sandra Ryberg, og hun beretter videre, at bilen er en central del af livet for deres målgruppe. Medlemmerne hos Sunfleet har høje forventninger til kundeoplevelsen. Netop derfor er det en høj prioritet for Sandra Ryberg og markedsføringsteamet at levere relevant information, der gør det lettere for kunderne.

Løsningen

Sammen med APSIS' digitale eksperter har Sunfleet implementeret en skræddersyet løsning for automatisering af de e-mails, der udsendes under kunderejsens forskellige trin.

”Vi arbejdede allerede tidligere med automatiserede e-mails gennem vores bookingsystem, men vi havde brug for hjælp til at nå vores nye medlemmer ved hjælp af et velkomstfeed, der var endnu mere specifikt og målrettet.”

Resultatet

Sandra Ryberg fremhæver værdien af at arbejde mere proaktivt, hvilket netop bliver muligt med APSIS' værktøjer og statistikkerne, der udspringer herfra. Nu kan Sunfleet se, hvem der åbner deres e-mails og siden klikker videre. Dermed kan de være sikre på, at kunden har modtaget informationen.

Som et led i at effektivisere arbejdet har Sunfleet sammen med APSIS udviklet automatiserede e-mails, der gør hvervningen af nye kunder lettere. Ved hjælp af APSIS' formularer og værktøjer for marketing automation kan potentielle kunder blive underrettet via tilpassede budskaber fra Sunfleet:

”Tanken med at anvende marketing automation er at opbygge et feed, allerede inden kunden bliver kunde. Vi vil gøre det lettere at blive medlem og anvende vores tjeneste. Formularen bevirker, at vi kan bearbejde leads via e-mailfeedet.”

Via APSIS' løsninger for marketing automation kan Sandra Ryberg lægge endnu mere tid og kraft i at levere en god oplevelse for kunden:

”Arbejdet går af sig selv. Vi kan arbejde mere metodisk med det, som må gøres manuelt. Det frigør vældigt meget tid.”

Ifølge Sandra Ryberg har deres strategi med at personliggøre budskabet givet udslag i form af en højere åbningsrate og bookingfrekvens.

”Vi øger hele tiden benyttelsesgrad og antal medlemmer. Det skyldes selvfølgelig flere ting, men jeg er overbevist om, at APIS og de løsninger, vi anvender, har en stor andel i vores vækst,” afslutter Sandra Ryberg

Vil du opnå samme resultater som Sunfleet?

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.