"APSIS Pro Trigger øgede vores omsætning"

4

forskellige sprog

+100 000 EUR

fra mersalg bord

85%

bedre kundetilfredshed

Virksomheden

Grundlagt i 1866 på Bornholm (Danmark), er Færgen et færgeselskab med 8 ruter i og mellem Danmark og Sverige.

Udfodringen

Færgen var på udkig efter effektive måder at løfte byrden fra deres kundeserviceafdeling på. De ønskede yderligere at skabe en bedre kommunikationsstrategi, der brugte deres interne ressourcer bedre og på samme tid øgede kundetilfredsheden.

"APSIS platformen leverer stor stabilitet og høje leveringsrater, som lader vores kunder mærke den gode service og gør at de føler sig trygge for deres fremtidige rejse med os." 
- Simon Lambrecht-Deleuran, E-handel Manager Færgen. 

Løsningen

Gennem en stor holdindsats mellem fra vores Customer Developers hos APSIS Sales og en specialist fra vores Professional Services team i APSIS Consultancy, præsenterede vi Færgen for en APSIS Pro Trigger løsning baseret på deres individuelle behov, hvorefter Færgen følte sig klar til at gå i gang med projektet med det samme.

 

Resultatet

Før samarbejdet med APSIS, havde Færgen ikke har denne type automatiserede (triggered) e-mail kommunikation med deres kunder. Som en start, oprettede de e-mail-aktiviteter på 4 forskellige sprog ved hjælp af APSIS Pro Trigger modulet og APSIS Pro transactional e-mail modulet. Disse aktiviteter blev forbundet til de forskellige faser i kundens rejse med at booke en tur med en af Færgens færgeruter: ordrebekræftelser, bekræftelse på ændring af billetter, beskeder om opgraderings muligheder, og en separat påmindelse 3 dage før rejser.

Ifølge Lambrecht-Deleuran, "Gjorde det høje niveau af proaktiv service i disse e-mails det nemmere for vores kunder at finde den løsning for sig selv online. Den kommercielle vinkel i vores e-mails har direkte bidraget til en stigning i omsætningen. "

Alle e-mails havde fokus på at levere nyttige oplysninger til modtageren, samt tilføje små annoncer om mulighederne for at spise og shoppe om bord samt tilbud til gæster på den endelige destination. Selvom Færgen stadig har planer om at finjustere deres program, taler de tidlige resultater deres tydelige sprog: forbedringer i kundeoplevelsen og tilfredshed stammer alle fra en bedre kommunikations proces - for ikke at nævne den øgede omsætning, realiseret med over 100 000 EUR fra mersalg bord. Færgen’s sag viser tydeligt, fordelene ved at starte et grundlæggende e-mail-flow, med planer for fremtidige personlige justeringer og optimering, kan bringe betydelige gevinster til din virksomhed.

Vil du vide mere? Bare spørg.

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.