"APSIS Pro aktiverede vores brugerbase."

1 200 %

kampagne ROI

+ 100 000 SEK

salgsvækst

88 %

mindre churn

Virksomheden

Draftit giver virksomheder mulighed for at være på forkant med vilkår og betingelser i den svenske lovgivning via deres intelligente, internetbaserede værktøjer. Virksomheden forsyner kunderne med en onlineplatform og supportydelser relateret til den svenske lovgivning på områder såsom personale og uddannelse. Jonas Eriksson, marketingchef hos Draftit, siger: "Vi vil gerne være proaktive og være til størst mulig hjælp for vores kunder ved at vise dem alle de muligheder, vores platform kan tilbyde."

Udfordringen

Draftit ønskede, at deres inaktive brugere skulle blive aktive kunder, og at øge salget på en omkostningseffektiv måde og samtidig engagere deres abonnenter og regelmæssigt yde dem ekstra værdi.

"E-mail var det logiske valg for os, da vi hurtigt skulle i kontakt med tusindvis af kunder. Det skulle være enkelt, på det rette tidspunkt og omkostningseffektivt for at sende målrettede meddelelser til hver enkelt af vores kunder."
– Jonas Eriksson, marketingchef, Draftit

Løsningen

Draftit startede med at bruge APSIS Pro og en APSIS integration med deres CRM-platform (Microsoft Dynamics). Med hjælp fra APSIS Pro begyndte Draftit regelmæssigt at række ud og kommunikere med individuelt med kunder. Produktchefer analyserede derefter deres e-mailmarketingdata for at definere kommunikationsfokus for alle andre kanaler.

Produkter: / Pro

Resultatet

Hvad blev resultatet for Draftit? "Vores e-mailkampagne har haft en utrolig effekt. Ikke blot fik vi en vækst i salget på flere hundredtusinder svenske kroner for en af kampagnefaserne. Vi kunne også reducere tabet af kunder med 88 %. Vi har beregnet et samlet investeringsafkast på 1.200 % for kampagnen", sagde Eriksson. Kampagnen viste også Draftit, hvordan de kan bruge mail til at hjælpe kunder med at opdage den værdi, de opnår ved at bruge deres platform.

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.