"Marketing automation gør os hurtigere og smartere"

Net1

Net1 leverer trådløse kommunikationsløsninger til professionel brug, og der er et markant fokus på M2M. Virksomheden er en førende aktør, når det kommer til løsninger, der kræver en høj sikkerhed, og man kan gennem 450 MHz-båndet levere et både stabilt og dækkende net for M2M-kommunikation.

Udfordringen

En af Net1's digitale udfordringer har været at følge kundens rejse gennem virksomhedens digitale markedsføringskanaler og frem til kundens første kontakt med salgsafdelingen. Sælgerne har her haft brug for at kunne indhente mere information om de potentielle kunders behov samt få status på den aktuelle kunderejse for at kunne lette denne.

Løsningen

Nøglen til at effektivisere virksomhedens satsning inden for B2B har været et tættere samarbejde mellem marked og salgsafdeling. Net1's markedsføringschef Kim Schwerin valgte i sin tid at implementere APSIS' løsning, så man kunne spore de besøgendes adfærd på hjemmesiden og dermed give sælgerne et bedre grundlag. For at øge relevansen i yderligere grad valgte Kim Schwerin marketing automation for feedet.

 

Resultatet

– Marketing automation giver os mere kvalitative leads. Vores sælgere får et bedre grundlag at arbejde med, og det hjælper kunderne med at vælge den rette leverandør, fortæller Kim Schwerin.

Via statistik fra de automatiserede kampagner kan sælgerne nu styre samtalen ud fra kundens behov og ønsker. Samtidig fører strategien til, at sælgerne får en højere kvalitet på deres leads, eftersom den potentielle kunde udviser tegn på købsinteresse. Dermed slipper sælgerne for at bearbejde kolde leads.

Marketing automation har også haft en positiv effekt på Net1's satsning inden for digitalt indhold. Virksomhedens inspirationsportal fungerer som et trækplaster for potentielle kunder. På portalen har markedsføringsteamet sammen med APSIS opsat konverteringspunkter, der udgør udgangspunktet for Net1's automatiske kommunikationsfeed. Automatiseringen indebærer, at Net1 kan sænke medieomkostningerne ved at lade kunden tage det første skridt på rejsen.

– Vi kan lettere se, om vi har det rette budskab til kunden, og vi behøver derfor ikke at skyde helt så bredt for at få den samme gennemslagskraft, uddyber Kim Schwerin.

Fremover planlægger Net1 at videreudvikle det digitale kommunikationsfeed for at skabe endnu mere relevans og træfsikkerhed for målgruppen.

– Eftersom vi er et mindre brand, må vi bare være det smartere og hele tiden udvikle os, afslutter Kim Schwerin.

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.