“Vi vil automatisere alt i vores virksomhed”


Udfordringen

Vil man opbygge et stærkt varemærke inden for den konkurrenceprægede e-handel, kræver det en innovativ tankegang og et stærkt entreprenørskab. KitchenTimes hemmelige opskrift til at opnå succes har været en automatisering af virksomheden, bl.a. ved at etablere et robotlager. Næste skridt for KitchenTime er at finde smarte metoder til at automatisere kunderejsen.

Løsningen

KitchenTime besluttede sig for at etablere et samarbejde med APSIS for at optimere sin mest værdifulde markedsføringskanal: e-mails. Ved hjælp af APSIS Professional Services opsatte KitchenTime automatiske e-mailfeeds for at understøtte de vigtigste skridt på kunderejsen.

Resultatet

Joel Falck, administrerende direktør og medstifter, betoner, at APSIS har givet KitchenTime en platform til at skabe en e-mailmarkedsføring, der er baseret på multichannel-data. Platformen gør det muligt for KitchenTIme at tilpasse sin markedsføring til kundens adfærd i webshoppen på enkel vis.

          – Ved at anvende APSIS' teknologi kan vi automatisere en stor del af vores
             e-mailkommunikation med kunderne. Vi anvender APSIS til at trigge alle mulige
             typer meddelelser undervejs i kunderejsen.
 
Den triggede kommunikation gælder alt fra personlige produktanbefalinger, som matcher tidligere indkøb, til påmindelser for kunder, der ikke blev konverterede ved første besøg – eller andre typer af automatiserede kommunikationsfeeds.
 
          – Vi vil automatisere alt i vores virksomhed, med fokus på hver særskilt kunde.
             Samtidig sørger vi for at være meget specifikke og tydelige i vores kommunikation.
 
KitchenTime bygger nu hele den digitale markedsføringsstrategi på data. Denne strategi giver et tydeligt resultat: Efter de første 6 måneders samarbejde med APSIS har KitchenTime haft en salgsstigning på 69 % via e-mail sammenlignet med forrige år. Selvom Joel er meget tilfreds med de indledende resultater, understreger han også betydningen af en dedikeret samarbejdspartner:
 
          – Den største fordel ved at arbejde med APSIS er at have en partner, som rent faktisk
             hjælper os med at få tingene gjort.
 

+90% Øget åbningsfrekvens

sammenlignet med manuel e-mail.

 

+15% Øget klikfrekvens

sammenlignet med manuel e-mail. 

+69% Øget salg

 via e-mail.

Fascineret? Det tænkte vi nok.