"Vi vil tilbyde en 360-graders kundeoplevelse"

Baggrund

I den moderne markedsføring er forståelsen af kunden altafgørende. En virksomhed, der har taget denne udfordring op, er HeadBrands. Virksomheden sælger frisørprodukter til saloner og hårstylister i Norden. Med kreativitet som den ledende filosofi er målsætningen at skabe fantastiske kundeoplevelser ved at engagere kunderne med det rette indhold på det rette tidspunkt.

Løsningen

HeadBrands arbejder sammen med APSIS for at optimere deres e-mailmarkedsføring ved hjælp af data, segmentering og automatisering. De har også samarbejdet med Creative Services for at oprette skræddersyede mails og har endvidere fået strategisk støtte fra Professional Services, så man kunne opsætte et feed for automatisering

Produkter: / Pro / Ecom

Resultater

Siden begyndelsen i 2010 har HeadBrands været nærværende for deres kunder på flere kanaler. På trods af detta mærkede virksomheden en tydelig fordel efter at have fuldendt deres strategi med e-mailmarkedsføring. Fredrik Gelkner, HeadBrands' grundlægger og administrerende direktør, fortæller:

        – Det er vigtigt at lokke kunder til hjemmesiden. En af
           fordelene ved samarbejdet med APSIS er, at værktøjet
           hjælper os med at trække trafik til vores hjemmeside.

At generere trafik er vigtigt for virksomhedens succes, men det er kundernes engagement også. Charisse Wierup, strategisk direktør hos HeadBrands, forklarer, at de personaliserer kundeoplevelsen ved at analysere data fra flere forskellige kanaler.

        – Vores kunder er meget loyale over for deres foretrukne
           varemærker. Derfor segmenterer vi vores lister og
           udarbejder e-mails med de varemærker, kunden godt
           kan lide. På den måde hjælper APSIS os med at skabe
           inspirerende e-mails.

Ud over at segmentere e-mails og kampagner bruger de også APSIS til at analysere åbningsfrekvens og klikfrekvens og til at holde styr på, hvilke enheder det udsendte læses på. Som en konsekvens af disse indsigter er man begyndt at designe e-mails med mobilen i tankerne. Charisse forklarer her:

        –  Vi vil tilbyde en 360-graders kundeoplevelse. Med et
           mobilvenligt design kan vi møde vores kunder overalt,
           og fremfor alt ved vi, at vi giverkunderne en god
           oplevelse, uanset enhed.

I dagens konkurrenceprægede klima er det virkelig vigtigt at følge de nyeste trends for at kunne møde – og overgå – kundens behov. Som følge af den tankegang har HeadBrands implementeret APSIS' løsning for efterladte varekurve. Det har ifølge Charisse Wierup ført til ganske imponerende resultater:

        – Vi ved, at vi med e-mails, der minder kunderne om efterladte
           varekurve, giver kunderne en service, som de rent faktisk
           gerne vil have. Resultatet er, at 50 % af kunderne vender
           tilbage for at afslutte købet. Vi er vældigt stolte over at
           kunne præstere sådanne flotte resultater.

 

Nysgerrig? Find ud af mere i dag!

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.