Dansk Supermarked | APSIS Profile Cloud

"Vi manglede limen mellem vores datasiloer"

Virksomheden

Dansk Supermarked er Danmarks største detailhandler, der dækker en række supermarkeder og købmandsforretninger i Danmark og hele Europa. Deres brands omfatter Netto, Bilka og Salling.

Udfordringen

Dansk Supermarked ønskede at opbygge kundeprofiler på tværs af deres mange nye teknologier gennem både digitale kanaler og offlinekanaler. De ønskede at styrke deres fokus på kundernes rejser.

Løsningen

Virksomheden indledte et pilotprojekt med APSIS Profile Cloud, i første omgang for at se på kundernes før-køb-adfærd på hjemmesiden Bilka.dk. Ved at bruge APSIS Profile Cloud med dette begrænsede datasæt begyndte Dansk Supermarked derefter at tilpasse webindhold til både demografiske og adfærdsmæssig data og ser nu en forvandling – omsætningen er steget med over 300 %.

Resultatet

"Profilering i et multikanalslandskab er udfordrende. Vi havde brug for limen mellem siloerne, og det er, netop hvad APSIS Profile Cloud er!" Steen Kronborg, Chief Enterprise Architect

Forbedrede indsigten med real-time-information

Dansk Supermarked begyndte snart at tænke på APSIS Profile Cloud som limen mellem deres mange datasiloer og -kanaler. Først oprettede APSIS Profile Cloud en profil for hver eneste unikke besøgende på Bilka.dk. Disse profiler blev derefter beriget med data fra flere datasiloer – herunder data fra SAP – for at give et samlet overblik over den enkelte kunde samt indsigt i, om de har købt noget eller ej. (Alle adfærdsmæssige oplysninger havde tidligere været i én silo). Dansk Supermarkeds clickstream-data blev også integreret i en multikanalsmarkedsføringsstruktur sideløbende med handlingsrettede demografiske data såsom geografisk placering.

Næste skridt: offline og online sammen

I dag er Dansk Supermarkeds kundeprofiloplysninger tilgængelige på tværs af flere platforme og teknologier (som f.eks. Hybris og Adobe Analytics) for at sikre, at hver teknologi ser på de samme data. Herfra har virksomheden mulighed for at køre personalisering og e-mail retargeting for besøgende på hjemmesiden Bilka.dk ved at basere deres meddelelser på geografiske lokaliteter – så dem, der bor i tætte byområder, eksempelvis ikke får tilbud om havemøbler eller store sofaer. Efter den indledende succes med dette onlineprojekt ønsker Dansk Supermarked nu at integrere deres offlinedata i APSIS Profile Cloud. Eftersom "mursten og mørtel" stadig giver dem deres højeste indtægt og datarigdom, er deres næste opgave at importere mere end 3 TB data til APSIS Profile Cloud og kombinere det med eksisterende kundeprofiler.
 
Til dags dato har Dansk Supermarked succesfuldt anvendt APSIS Profile Cloud til at tredoble samtalerater på tværs af webpersonalisering og e-mail retargeting-kampagner.
 

Nysgerrig? Find ud af mere i dag!

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.