”Vores online salg er vokset med 25% efter vi er begyndt at bruge APSIS One”


Anssi Rauhala, leder af digital marketing ved Golf Center i Finland.

Udfordringen


Golf Center er den førende forhandler af golfudstyr i Finland og har både fysiske butikker og en onlinebutik. Ifølge Anssi Rauhala, Head of Digital ved Golf Center, ligger udfordringen for dem i at vækste deres forretning og ekspandere – både offline og online – og derfor har de valgt at fokusere endnu mere på deres digitale marketing.

Da kunderne er i centrum for Golf Centers digitale marketingindsats, er det yderst vigtigt at finde en gnidningsfri integration mellem de fysiske butikker og onlinebutikken.

Anssi Rauhala, Head of Digital ved Golf Center

Løsningen

Golf Center, der allerede har arbejdet med APSIS i fem år, besluttede, at de ønskede at tage det næste skridt ved at skifte til APSIS One - en digital marketingløsning, der gør det muligt for marketingfolk at frigøre kraften i data gennem den unikke kombination af en dataplatform og en række intuitive marketingværktøjer.

To af de værktøjer, der indgår i APSIS One, som Golf Center bruger, er  e-mailværktøjet og hjemmesideverktøjet.

Førstnævnte værktøj fokuserer på e-mail, hvor man kan lancere store kampagner eller målrette mod specifikke profiler og også gøre brug af cross-channel data til at personalisere beskeder.

Det værktøj, der fokuserer på hjemmesiden, er et, hvor man kan indhente samtykke fra hjemmesidebesøgende og indsamle personoplysninger med et GDPR-venligt værktøj til cookie samtykke og tilmeldingsformularer. Værktøjet er nemt at implementere og det har til formål at gøre ukendte besøgende til kendte prospects og betalende kunder

Ved at bruge begge værktøjer har Golf Center oplevet, at deres digitale marketing er markant forbedret.

- Migrationsprocessen var ubesværet, og vi var i stand til at udnytte systemet til fulde lige fra starten, forklarer Anssi.

Ved at bruge den nye løsning sender Golf Center nu både ugentlige og månedlige nyhedsbreve, og hjemmesideværktøjet bruges til at vække interesse og indhente samtykke.

Resultaterne

I nutidens digitale landskab spiller data en stadig vigtigere rolle. Nu er det mere vigtigt end nogensinde før at indfange, indsamle, analysere og handle på personoplysninger på tværs af forskellige kanaler. Og da Golf Centers loyale kunder er virkelig værdifulde, ønsker Golf Center at levere personligt, relevant og rettidigt indhold til dem. 

Anssi Rauhala oplyser, at siden de startede med APSIS One, har de set fremragende resultater. 

– Ved at bruge APSIS One til vores nyhedsbreve kan vi nemt nå vores loyale kunder – og vi kan nå dem mere præcist end nogensinde før. Derudover har vi med hjemmesideværktøjet været i stand til at gøre vores kundebase endnu større.

"Med hjemmesideværktøjet har vi været i stand til at gøre vores kundebase endnu større"

Vores onlinesalg er vokset med 25 % i år, og vores kundebase er støt stigende. Et andet væsentligt aspekt er, at vi med den nye e-maileditor kan spare en masse tid.

Vores åbningsrater er også steget markant, og i øjeblikket er de på omkring 40 %. Det er simpelthen fantastisk! Alt i alt omfatter APSIS One kraftfulde og lettilgængelige værktøjer til digital marketing, fortsætter Anssi.

Anssi forklarer også, at Golf Center er virkelig ivrige efter at finde nye måder at udvikle deres digitale marketing og gøre deres kundebase endnu større.

– I den nærmeste fremtid ønsker vi at udforske marketing automation  og  profil segmentering yderligere, og vi ser helt sikkert APSIS One som en passende løsning til dette.

Endelig er det nemt for mig at anbefale APSIS One til alle. APSIS gjorde alt det hårde arbejde for os, og de giver altid god support og støtte, konkluderer Anssi. 

 

 

 

Ønsker du at opnå de samme resultater som Golf Center?