Arla | APSIS Profile Cloud

Arla holdt deres brand relevant med APSIS Profile Cloud

 

Virksomheden

Arla Foods, et af ​​verdens største mejeriselskaber, er blevet drevet af landmænd i over 100 år. Deres hjemmeside, Arla.se, er en af ​​Sveriges mest elskede og populære opskrifthjemmesider.
 

Udfordringen

Med over 23 millioner besøg i 2013 er Arla.se en meget populær opskriftressource med loyale følgere. Arlas overordnede mål var at give disse mange tusinde tilhængere gode opskrifter og tilbud, de hver især elsker – uanset hvilket domæne eller enhed de bruger på et givent tidspunkt. De ønskede at sikre, at deres historiske brand fortsatte med at være relevant, at opbygge mere loyalitet hos læserne og at skabe gode relationer til en ny generation af tilhængere.

Løsningen

Arla valgte APSIS Profile Cloud til at forbedre deres kommunikation og bringe deres brand ind i det 21. århundrede.

Resultatet

Arla tog alle brugere af deres opskrifthjemmeside og skabte en unik kundeprofil for hver enkelt af dem. Dette har hjulpet virksomheden med at forstå, hvem der besøgte deres hjemmeside, og hvad de var interesserede i.
 
Hver enkelt af disse profiler blev derefter beriget med adfærdsmæssige oplysninger, så Arla kunne få indblik i kundernes interesser, såsom hvem der er interesseret i bagning eksempelvis. Alle disse interesser skabte segmenter, der gjorde det muligt for Arla at forstå hver enkelt kunde og kommunikere med dem individuelt.
 
APSIS Profile Cloud har derefter delt disse profiler med Arlas CRM for at generere relevante kuponer til hver enkelt kunde, der blev sendt ud via e-mail. Disse kunne derefter indløses i butikkerne, hvilket gav Arla en enestående mulighed for at sammenligne online- og offlineadfærd og skabe et direkte forhold til den enkelte kunde: "den hellige gral" for FMCG-virksomheder. Resultatet er, at Arla nu har en helt personlig kommunikation med deres individuelle kunder.
 

Enestående kundeoplevelse på tværs af alle kanaler

Arla havde til formål at give alle unikke besøgende på hjemmesiden med skræddersyede tilbud, uanset kanal eller enhed, der bruges af den besøgende. Desuden Arla ønskede at bygge loyalitet over for eksisterende brugere og finde en smart måde at konvertere digitale besøgende til kunder i den lokale købmand.

Kan APSIS Profile Cloud gøre mere?

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.