3 | APSIS Profile Cloud

"APSIS Profile Cloud var oppe at køre på under en uge"

Virksomheden

Som verdens største 3G-mobilkommunikationsoperatør har 3 over 25 millioner kunder over hele kloden. Som en væsentlig aktør på det europæiske marked er 3 en pioner inden for 4G og mobilt bredbånd i Sverige.

Udfordringen

Som de fleste store detailhandlere har 3 en bred vifte af forskellige kunder at tjene og mange produkter og tjenester at tilbyde – alt sammen fra samme hjemmeside. Dette gjorde det problematisk for virksomheden at tilbyde en relevant og personlig service til hver eneste kunde.

Løsningen

Alexander Widmark, 3's Conversion Manager, forklarer, hvorfor de valgte APSIS Profile Cloud til at løse denne udfordring:
"Vi undersøgte de forskellige udbydere og følte, at APSIS Profile Cloud tilbød den bedste skalerbare løsning på vores problem. Fra vores CRM til vores callcentre havde vi en masse data, og i takt med at vi bevæger os fremad, vil vi være i stand til at forbinde disse datasiloer, kreere segmenter og bruge APSIS Profile Cloud som hovedmotor for alt vores indhold."

Resultatet

3 begyndte at bruge APSIS Profile Cloud til at oprette en profil for hver enkelt bruger, der besøgte deres hjemmeside, uanset om de var en registreret kunde, en mulig kunde, en person på udkig efter en ny telefon eller noget helt fjerde.
 
Vores løsning berigede hver af disse individuelle profiler med adfærdsmæssige oplysninger – identificerede erhvervsbrugere, personlige brugere og enkeltpersoner, der ledte efter kundeservice – og gav en forståelse af hver brugers mobilplatformspræference, browsing-vaner (aften/frokost) og så videre.

Segmentbaseret webpersonalisering

Efter segmentering af alle disse profiler i grupper brugte 3 derefter APSIS Profile Cloud til at personalisere deres webindhold og tilbyde meget relevante tilbud til hver af disse kundesegmenter baseret på deres adfærd.
 
Nu til tallene: Selv om det stadig er tidligt i processen, har APSIS Profile Cloud øget omstillinger med op til 20 % for nogle af 3's vigtigste produkter, herunder deres hurtigtvoksende 4G mobilt bredbånd-service. Alexander Widmark konkluderer:
"Tid til at markedsføre og evnen til hurtigt at omsætte indsigt til handling er afgørende for os. Gennemførelsen af ​​APSIS Profile Cloud var hurtig og nem – vi var oppe at køre på under en uge."
 

Oplev APSIS Profile Cloud.

© APSIS International AB. Alle rettigheder forbeholdes.